Social Media Training

Facebook Training & Personal Branding met Social Media

Herken je dit? Je besteedt veel tijd aan Facebook, je hebt een eigen Facebookpage, je bent lid van Facebookgroepen. Toen je nog maar net een Facebookpage had en lid was van groepen ontving je veel likes, maar nu gebeurt er helemaal niets meer op je pagina. Hierdoor zakt de moed je in de schoenen.

Je wilt graag meer populariteit en meer likes, maar je weet niet hoe je dit kunt bereiken, omdat je niet goed weet hoe je jezelf op Facebook kunt profileren. Of wil je graag gebruikmaken van marketing via Facebook, maar weet je niet hoe?

Zet je bedrijf op een efficiënte en effectieve wijze neer
Dan is deze module zeer geschikt voor je. Hierbij leren we je hoe je jouw bedrijf op een efficiënte en effectieve wijze op Facebook kunt neerzetten. Tijdens deze module werken wij met elkaar aan je eigen, totale Facebook-programma. Hierbij neem je je laptop mee. Aangezien we de beschikking hebben over WiFi en kun je meteen aan de slag gaan met deze module.

Voordat we stappen gaan ondernemen, nemen we eerst je profiel door. We gaan na welke informatie je al op je Facebookpagina hebt geplaatst en welke informatie je erop wilt en aan de hand hiervan gaan we interessante content op je pagina plaatsen. Deze informatie en content is volledig op jouw bedrijf gericht.

In deze module leer je ook van welke websites je relevante informatie kunt halen. Vervolgens maken we een Facebookpagina aan (een groep of een community) , plaatsen daar content op en nodigen daarna Facebookleden uit om je pagina te ‘liken’. We zorgen dat je Facebookpagina helemaal klaar is voor gebruik. Eigenlijk hoef je dan alleen nog maar te volgen wat er gebeurt.

Elementen die aan bod komen
Tijdens de module Facebook en Social Media komen de volgende elementen aan bod;

  • Wat past bij je bedrijf? Is dit een pagina, een groep of een community?
  • Wat ga je doen nadat je de pagina, groep of community hebt aangemaakt?
  • Hoe maak je een event of aanbieding?
  • Hoe maak je gesponsorde berichten? En wat levert je dat op?
  • Hoe kan je ‘likes’ werven?
  • Hoe automatiseer je berichten?
  • Hoe kan je interessante content plaatsen?
  • Wat mag wel en wat mag niet op Facebook?
  • Wat betekenen de volgende termen: ‘vind-ik-leuk’, ‘mensen praten hierover’, enz, enz.
  • Hoe meet je het bereik van je Facebookpagina?
  • Wie is je doelgroep?
  • Welke social media past bij mij en bij mijn bedrijf?
  • Hoe kan ik Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram en Facebook koppelen?
  • Enz, enz.

Aan het einde van deze module heb je een bedrijfspagina, een maand lang regelmatig automatische berichten en weet je waar je leuke, zinvolle en interessante content kunt vinden waarmee je jouw Facebookpagina zelf kunt bijhouden.